انشعاب گیری در هات تپ

هات تپ انشعاب امن و مطمین

هات‌تپ

هات‌تپ عبارتست از ایجاد انشعاب ایمن و مطمئن روی خطوط لوله، در حالی که سیستم خط لوله تحت فشار جریان سیال می‌باشد. تجهیزات و اتصالات مورد نیاز این عملیات نیز عبارتند از اتصال اسپلیتی، ولو و دستگاه هات‌تپ.

در این فرایند مته و کاتر به عنوان ابزار سوراخکاری از درون اتصالات و ولو پیشروی کرده و بمحض درگیر شدن با لوله، سوراخکاری آغاز می‌شود. پس از پایان سوراخکاری، درگیری تمام شده و دستگاه و قطعه کوپن بریده شده از همان مسیر عقب‌نشینی می‌کنند. سپس ولو بسته می‌شود و دستگاه از مجموعه خارج می‌شود.

کوپن روی پین روی مته گیر کرده و همراه با آن عقب‌نشینی می‌کند. با درگیر شدن پین با کوپن حین سوراخکاری، پین تغییر وضعیت داده و در موازات راستای کوپن قرار می‌گیرد. از این رو با عقب‌نشینی مته و پین، کوپن نیز به بیرون از مجموعه هدایت می‌شود و پین مانع افتادن کوپن درون ناحیه‌ی سوراخ‌شده می‌گردد.

ما امکانات و توانمندی لازم برای انجام عملیات‌های ویژه، نظیر هات‌تپ روی زانوی لوله‌ها، هات‌تپ زاویه‌دار، و هات‌تپ‌های عمود بر خط لوله شما را نیز دارا هستیم.

سایزهای استاندارد کاتر برای انجام هات‌تپ

لیست پایین حاوی سایزهای استاندارد کاتر متناسب با سایز محل انشعاب در عملیات هات‌تپ می‌باشد. البته این لیست فقط ارزش رجوع نظری دارد و در شرایط عملی و برای موارد ویژه واجد اعتبار تمام و کمال نیست.

سایز اسمی هات‌تپ (اینچ)

 

۱ ۱٫۵ ۲ ۲٫۵ ۳ ۴ ۶ ۸ ۱۰ ۱۲
سایز اسمی کاتر (اینچ)

 

۰٫۷۵ ۱٫۲۵ ۱٫۷۵ ۲٫۲۵ ۲٫۵ ۳٫۵ ۵٫۲۵ ۷٫۲۵ ۹٫۵ ۱۱٫۲۵

 

دیدگاهتان را بنویسید